• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº8 (2020)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº8 (2020)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Proyecto Hiperión: Programa de conocimiento y gestión de los procesos mentales a través del cuerpo

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/23873

DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2020.i8.19

ISSN: 2341-3255

Files
RESED nº8 266-281 Proyecto hiperion.pdf (169.2Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Hiperion Project: a program of understanding and management of mental processes through the body.
Author/s
Zafra Márquez, Jesús
Date
2020-07
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos. Núm.8 (2020): Radiografía de la Innovación Educativa en el S.XXI pp. 266-281
Abstract
En el presente artículo damos a conocer el Proyecto Hiperión, desde sus elementos básicos hasta su implementación en estudiantes de enseñanza secundaria y bachillerato de la provincia de Cádiz. Este proyecto de innovación docente nace a partir del estudio de contenidos procedentes de la neurociencia y el yoga, con el objetivo de iniciar a los jóvenes en el conocimiento y gestión de algunos de los procesos mentales básicos. Creemos que la mejor forma de favorecer el crecimiento y la evolución personales es a través del desarrollo de la sensibilidad, la atención y la capacidad de observación de nuestra actividad mental. Hacemos también referencia a los principios teóricos que sustentan esta propuesta innovadora y las perspectivas de futuro que se presentan a partir del trabajo realizado hasta el momento.
 
In this article we present the theoretical foundation and implementation of the Hyperion Project among students in the province of Cádiz attending mandatory and pre-university high school. This teaching innovation project was developed combining principles of neuroscience and yoga, with the aim of introducing young people to the knowledge and management of some of the basic mental processes. Our premise is that the best way to foster personal growth and development is by building awareness of our senses, improving our attention span, and observing our mental activity. Reference is also made to the theoretical principles sustaining this proposal and to the future prospects from the work carried out so far.
 
Subjects
Proyecto Hiperión; sensibilidad; atención; neurociencia; educación; cuerpo; Hiperion Project; sensibility; attention; neuroscience; education; body
Collections
  • RESED nº8 (2020) [24]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support