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Actuaciones del Defensor Universitario y su coordinación con las actuaciones de otros órganos de la Universidad

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Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/24531

ISSN: 2530-030X

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Revista Rued@ 46-59.pdf (235.1Kb)
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Metadata
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Alternative title
Actions of the University Ombuds Person and the coordination with the actions of other University bodies
Author/s
Diez Ballesteros, Juan Alberto
Date
2020-12
Source
Revista Rued@ nº 5 (2020) 46-59
Abstract
El objetivo de este trabajo es exponer una serie de pautas generales que puedan servir de orientación a los Defensores Universitarios para resolver las posibles situaciones de conflicto que se pueden originar en la coordinación entre sus actuaciones y las de otros órganos de la Universidad. Se pretende ofrecer algunos criterios que permitan afrontar aquellos supuestos en los que se recibe una queja en la Defensoría pero, debido a que el órgano competente de la Universidad todavía no ha concluido su actuación, el Defensor debe decidir si comienza su intervención o suspende sus actuaciones.
 
The aim of this paper is to set forth a series of general guidelines that can be useful as a guidance to the higher education Ombudsmen to resolve possible conflicts that may arise from the coordination between their actions and those of other University bodies. The purpose is to oer some principles that can make it possible to face those situations where a complaint is submitted to the Ombudsmen oce before the competent body of the University has concluded a final decision. The Ombudsmen oce must decide whether it starts to analyze the claim or it stop its own actions.
 
Subjects
Defensor Universitario; actuaciones; normativa universitaria; actuaciones administrativas; administrative procedures; University bodies; University complaint; Ombudsmen
Collections
  • Revista Rued@ nº 5 (2020) [9]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

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