• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Producción Científica
  • Artículos Científicos
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Producción Científica
  • Artículos Científicos
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Estrategias lingüísticas para la construcción y la difusión de la identidad y la imagen corporativa: aproximación a través de los corpus de comunicación pública empresarial

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/26585

DOI: 10.5209/clac.76111

ISSN: 1576-4737

Files
2022_188.pdf (678.9Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Linguistic strategies for the construction and dissemination of corporate identity and image: an approach through public business communication corpus
Author/s
Varo Varo, CarmenAuthority UCA
Date
2022
Department
Filología
Source
Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación, 89, 183-200
Abstract
El propósito de este trabajo es analizar las estrategias lingüísticas presentes en la comunicación empresarial de carácter público a través de dos corpus de textos emitidos por dos empresas españolas de gran relevancia internacional y accesibles a través de su web o de otros medios digitales, combinando las perspectivas computacional y psicolingüística. En cuanto a la primera, hemos sometido estos textos a tratamiento automatizado para obtener datos de frecuencia absoluta y relativa, con objeto de delimitar los mecanismos de selección y combinación léxicas dominantes. Respecto a la segunda, nos detendremos en la correlación de los datos obtenidos con los procesos neurocognitivos implicados en la producción lingüística, y atendiendo a su productividad en la comunicación pública.
 
The aim of this paper is to analyse the linguistic strategies used in public business communication by means of two corpora of texts issued by two relevant Spanish companies that are accessible through their website or other digital media, combining computational and psycholinguistic perspectives. Regarding the former, we have subjected these texts to automated processing in order to gather absolute and relative frequency data, with the purpose of addressing the main selection and combination lexical mechanisms. According to the second view, we will focus on the correlation of the data obtained with the neurocognitive processes involved in linguistic production, and on their productivity in public communication.
 
Subjects
lingüística aplicada; discurso público; lenguaje de los negocios; estrategias comunicativas; Applied linguistics; business discourse; public discourse; communication strategies
Collections
  • Artículos Científicos [4845]
  • Articulos Científicos Filología [338]
  • Artículos Científicos ILA [75]
Atribución 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Atribución 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support