• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación
  • Hachetetepé n.10 (2015)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación
  • Hachetetepé n.10 (2015)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Educar para la diversidad: un desafío de toda la sociedad

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/23495

DOI: 10.25267/Hachetetepe.2015.v1.i10.8

ISSN: 2172-7910

Files
HTTP10 85-96.pdf (391.4Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Educating for diversity a challenge for the whole society
Author/s
Gomes da Silva, Ana Lúcia; Maraux, Amélia Tereza Santa Rosa; Paiva da Silva, Zuleide
Date
2015-05
Source
Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación. Nº10 pp 85-96
Abstract
Reconociendo que para asegurar igualdad y democratización de la educación hace necesario la reformulación curricular, en especial en los cursos de formación docente, para fortalecer la educación para la diversidad. Ese texto tiene el propósito de presentar reflexiones sobre la educación posibilitando construcciones de sentido de un hacer pedagógico implicado en un proyecto de educación que articule las categorías de género, raza y sexualidad, percibiendo las implicaciones de un hacer pedagógico que se constituye en los desafíos de educar sujetos plurales. Para tanto, presenta elementos para la reflexión y evaluación del papel de la educación en la promoción de la inclusión con la incorporación de acciones pedagógicas de respeto a las diferencias en sus distintas dimensiones.
 
Recognizing that ensuring equality and democratization of education necessary curricular reformulation, especially in teacher training courses, in order to strengthen education for diversity. This text aims to present reflections on education possible constructions of meaning of a pedagogical become involved in an education project that articulates the categories of gender, race and sexuality, perceiving the implications of a pedagogical do that I established on the challenges of educate plural subjects. For thus has elements for reflection and evaluation of the role of education in promoting inclusion by incorporating pedagogical actions of respect for differences in different dimensions.
 
Subjects
Educación; Escuela; Diversidad y Género; Education; School; Diversity and Gender
Collections
  • Hachetetepé n.10 (2015) [18]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions