• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación
  • Hachetetepé n.10 (2015)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación
  • Hachetetepé n.10 (2015)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La comunicación en los grupos de apoyo mutuo (GAM): una estrategia inclusiva de apoyo

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/23508

DOI: 10.25267/Hachetetepe.2015.v1.i10.12

ISSN: 2172-7910

Files
HTTP10 125-131.pdf (419.2Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Communication in Mutual Support Team (GAM ): an inclusive strategy to support
Author/s
Gallego Vega, Carmen; Rodríguez Gallego, Margarita; Corujo Vélez, Carmen; García García, Mayka; Cotrina García, Manuel; Jiménez Toledo, Antonia
Date
2015-05
Department
Didáctica
Source
Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación. Nº10 pp 125-131
Abstract
Presentamos en este artículo una experiencia innovadora en el ámbito del Apoyo educativo: la creación, formación y desarrollo de Grupos de Apoyo Mutuo (GAM) en los colectivos educativos de profesores, familias y alumnado. Este proyecto se enmarca en una investigación I+D+i titulada: Escuelas que caminan hacia la inclusión educativa: trabajar con el apoyo educativo para promover el cambio, que tiene como meta la mejora de los procesos y estrategias de apoyo. Usando una metodología cualitativa caracterizada por ser descriptiva y participativa hemos podido conocer y analizar la dinámica de trabajo de las sesiones de apoyo que desarrollan los GAM. Señalamos finalmente algunas conclusiones vinculadas con los procesos de comunicación.
 
This article presents an innovative experience in the field of Education support the creation, training and development Mutual Support Team (GAM) in educational groups of teachers, families and pupils. This project is part of an investigation I+D+i titled: Schools walking towards inclusive education: working with educational support to promote change, which aims to improve processes and support strategies. Using a qualitative methodology characterized by being descriptive and participatory we have been able to understand and analyze the dynamics of work support sessions developed by GAM. We note finally some conclusions related to communication processes.
 
Subjects
Apoyo colaborativo; Educación Inclusiva; Mejora Escolar; Collaborative support; Inclusive Education; School Improvement
Collections
  • Artículos Científicos [3008]
  • Articulos Científicos Didáctica [153]
  • Hachetetepé n.10 (2015) [18]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions