Show simple item record

dc.contributor.advisorCarmona Medeiro, Enrique
dc.contributor.authorTorné Zambrano, José Antonio
dc.contributor.otherDidácticaes_ES
dc.date.accessioned2021-02-23T12:58:23Z
dc.date.available2021-02-23T12:58:23Z
dc.date.issued2021-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10498/24549
dc.description.abstractEl presente Trabajo Fin de Máster versa sobre la innovación de la unidad didáctica de Proporcionalidad, diseñada para su impartición en 3º de ESO. Tras un análisis de la unidad original desde un abordaje teórico se han detectado una serie de dificultades relacionadas con la falta de motivación y de esfuerzo por parte del alumnado. Para poder solucionar este problema se ha hecho uso de la epistemología del razonamiento proporcional, así como de los principios de aprendizaje activo, contextual, significativo y social y de los principios de enseñanza. Como resultado se corrigen las deficiencias detectadas en la unidad original con el fin de conseguir una mejora en el aprendizaje de los alumnos.es_ES
dc.description.abstractThis Master’s Thesis is about the innovation of the Proportionality teaching unit, which was planned to be given in Third ESO group. After studying and analyzing theoretically the original unit, we have detected some problems related to a lack of motivation and effort on the students. In order to solve these difficulties, we have resorted to the epistemology of proportional reasoning. Furthermore, the new teaching unit has been built over a series of learning principles: active, contextual, meaningful and social, and teaching principles. As a result, failures detected in the original unit have been corrected with the purpose of improving the student learning.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectMatemáticases_ES
dc.subjectproporcionalidades_ES
dc.subjecttrabajo cooperativoes_ES
dc.subjectprincipios de aprendizajees_ES
dc.subjectprincipios de enseñanzaes_ES
dc.titleProporcionalidad: Un viaje grupales_ES
dc.title.alternativeProportionality: A group voyagees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional