• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 06 (2009)
  • REurEdC nº 1 (2009)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 06 (2009)
  • REurEdC nº 1 (2009)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

“Numbers: zona cero” (I): método científico de investigación estadística

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/10299

DOI: 10.25267/rev_eureka_ensen_divulg_cienc.2009.v6.i1.03

ISSN: 1697-011X

Files
Serrado_et_al_2009.pdf (361.2Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
"Numbers: zero zone" (I). scientific method of statistical investigation
Author/s
Serradó Bayés, Ana; Azcárate Goded, María del PilarAuthority UCA; Cardeñoso Domingo, José MaríaAuthority UCA
Date
2009-01-01
Department
Didáctica
Source
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias - 2009, 6(1) pp. 47-62
Abstract
Desde la realidad de los currículos españoles sobre la resolución de problemas de matemáticas, se analiza la necesidad de los alumnos ante los métodos de científicos. Este es el punto de partida para la presentación de un modelo de pensamiento estadístico, que se configura como marco teórico para el análisis del contenido del capítulo “Vector” de la serie Numb3rs. Dicha propuesta se enmarca dentro de las acciones formativas del Proyecto titulado EarlyStatistics: improving statistics instruction in European elementary and middle schools though online professional development”. (Acción 1: COMENIUS Project 226573-CP-1-2005).
Subjects
Scientific method; statistics thinking; professional learning environments; método científico; pensamiento estadístico; entornos profesionales de aprendizaje
Collections
  • Artículos Científicos [4834]
  • Articulos Científicos Didáctica [217]
  • REurEdC nº 1 (2009) [14]
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support