• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Máster
  • Máster Universitario en Profesorado de ESO y Bachillerrato, F.P. y Enseñanza de Idiomas - TFM
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Máster
  • Máster Universitario en Profesorado de ESO y Bachillerrato, F.P. y Enseñanza de Idiomas - TFM
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Las TIC en el proceso de evaluación/calificación

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/18489

Files
Macias_Llovet_-_Francisco_Jose_-_TFM.pdf (2.432Mb)
Macias_Llovet_-_Francisco_Jose_-_TFM-PRESENTACIÓN.pdf (2.562Mb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Author/s
Macias Llovet, Francisco Jose
Date
2016-07-25
Advisor
Huerta Gómez de Merodio, MilagrosAuthority UCA
Department
Didáctica; Ingeniería de Sistemas y Automática, Tecnología Electrónica y Electrónica
Abstract
Este trabajo de innovación educativa consiste en la inserción de las TIC en el proceso de evaluación/calificación del alumno, más concretamente en una programación didáctica trimestral de un curso de 2º de Bachillerato del centro al que asistí en mi periodo de prácticas. Se ha escogido este curso por su estrecha relación con la prueba de selectividad, la cual a día de hoy no deja de ser una calificación pura y dura. Al alumno se le debe evaluar con más asiduidad durante el año escolar para que vaya lo mejor preparado posible a este tipo de prueba clasificatoria. Mediante la herramienta informática Flubaroo, este proceso de evaluación/calificación será más llevadero. En cuanto a esta memoria; tras la correspondiente introducción, pasaré a exponer y reflexionar sobre los referentes teóricos sobre los que se sustenta esta propuesta, para proseguir presentando la consiguiente programación didáctica mejorada y terminar con una conclusión y una valoración crítica de esta nueva metodología.
 
This work of educational innovation involves the insertion of ICT in the evaluation/qualification process of the student, specifically in a quarterly syllabus of an A levels 2nd course of the high school I attended in my internship. This course has been chosen due to its close relationship with the University Entrance Exams, which nowadays are pure rating tests. The student should be evaluated more frequently during the school year in order to go as best prepared as possible to selectivity. This process of evaluation/qualification will be more bearable using Flubaroo software. In this report; after appropriate introduction, I will expose and reflect on the theoretical framework upon which this proposal is based, to continue presenting the resulting improved course syllabus and end with a conclusion and a critical assessment of this new methodology.
 
Subjects
TIC; Evaluación; Calificación; Flubaroo; Formularios Google
Collections
  • Máster Universitario en Profesorado de ESO y Bachillerrato, F.P. y Enseñanza de Idiomas - TFM [67]
  • Trabajos fin de máster Didáctica [83]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support