• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 15 (2018)
  • REurEdC nº 1 (2018)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 15 (2018)
  • REurEdC nº 1 (2018)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El Diseño Curricular de Química del Ciclo Superior de la Educación Secundaria en la provincia de Buenos Aires, Argentina: una posible lectura para las aulas

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/19956

DOI: 10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2018.v15.i1.1203

ISSN: 1697-011X

Files
1203_Defago.pdf (177.6Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
The Chemystry syllabus in the Superior Cycle of the Middle School in the province of Buenos Aires, Argentina: a possible perspective for the classroms
Author/s
Defago, Alejandra E.; Ithuralde, Raúl Esteban
Date
2018
Source
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 15(1), 1203
Abstract
En este artículo presentamos los ejes pedagógicos vertebradores de la construcción de los Diseños Curriculares de Química en el Ciclo Superior de la educación Secundaria de la provincia de Buenos Aires, Argentina. Esto se dio en el marco de la transformación educativa (y curricular) implementada a partir de la sanción de una nueva Ley de Educación Nacional en 2006. Los nuevos diseños curriculares se basan en la perspectiva Ciencia, Tecnología, Sociedad y Ambiente y son diseños contextualizados. También en el final describimos algunas reflexiones necesarias para que la política curricular, como parte de las políticas públicas, llegue a las aulas y se recree en cada clase.
 
In this article we present the pedagogical guidelines for the construction of the Curricular Designs of Chemistry for Superior Middle School of the province of Buenos Aires. This construction was part of the Education Reform implemented upon the passing of the new Law of National Education in 2006. The new Curricula is based upon the Science, Technology, Society and Environment perspective and is a contextualized curricula. At the end of this article we describe some reflections and needs of public policies so that this curricular policy reachs the classrooms.
 
Subjects
Educación en Ciencias Naturales; Química en Contexto; Tecnología; Sociedad y Ambiente; Natural Science Education; Chemistry in Context; Science, Techonology; Society and Environment
Collections
  • REurEdC nº 1 (2018) [13]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support