Construyendo la ciudad sostenible en el Grado de Educación Primaria

Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10498/20779
DOI: DOI: 10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2018.v15.i2.2501
ISSN: 1697-011X
Files
Statistics
Metrics and citations
Share
Metadata
Show full item recordAlternative title
Building the sustainable city in Primary Education Degree
Date
2018-04Source
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 2018, Vol. 15 (2) 2501Abstract
Los problemas medioambientales que está generando la especie humana han llegado a tener un carácter global y estar interconectados, llegando a la conclusión de que es necesario apostar por un desarrollo sostenible. Una de las herramientas clave para alcanzar este desarrollo, que no ponga en peligro las necesidades de las futuras generaciones, es la Educación Ambiental. En este artículo se presenta una experiencia educativa llevada a cabo en el Grado de Educación Primaria en la que el alumnado ha sido protagonista activo de su propio aprendizaje, planificando y llevando a cabo la elaboración de una maqueta de una ciudad sostenible. Los resultados muestran un gran interés por parte del alumnado, valorando de forma muy positiva la experiencia y planteándose su realización en un futuro con alumnado de Educación Primaria. Se trata en definitiva de formar y concienciar a los docentes del futuro, encargados de educar a la sociedad del mañana. Environmental problems that have being generated by humans have become global character and be interconnected, concluding that it is necessary to bet for a sustainable development. One key tool to achieve this development that does not compromise the needs of future generations, is Environmental Education. This article presents an educational experience carried out in the Primary Education Degree in which students have played an active role in their learning process, planning and carrying out the elaboration of a sustainable city model. The results show great interest by the students, valuing in a very positive way the experience and considering its realization in a future with students of Primary Education. It is a way of raising awareness of this and educating the teachers of the future, responsible for educating the tomorrow society.
Subjects
Educación ambiental; medioambiente; desarrollo sostenible; problemáticas medioambientales; environmental education; environment; sustainable development; environmental issuesCollections
- REurEdC nº 2 (2018) [13]