• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº05 (2017)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº05 (2017)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El uso didáctico de Google Sites en la construcción compartida del conocimiento

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/20864

DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2017.i5.07

ISSN: 2341-3255

Files
07_3810-Texto del artículo-14807-2-10-20171205.pdf (580.0Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Google Sites as a methodologic tool to share the knowledge construction
Author/s
Ambròs Pallarès, Alba; Ramos Sabaté, Joan Marc
Date
2017
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2017 (5) pp. 63-74
Abstract
Esta contribución presenta una serie de experiencias llevadas a cabo por los autores en diversos niveles educativos y con finalidades distintas vinculadas al entorno Google Sites, el generador de páginas web que Google pone a la disposición de todos sus usuarios. Estas experiencias participan del enfoque competencial y ponen el punto de mira en la necesidad de enfrentar las prácticas docentes habituales a las posibilidades que ofrece la irrupción de las tecnologías de la información y comunicación (TIC). La exposición se inicia con el relato de las diversas experiencias pilotadas hasta el momento, para que el lector pueda vislumbrar el potencial de cada una de ellas. A continuación, se discuten las virtudes del uso didáctico de Google Sites en función de los retos que demanda la sociedad de las tecnologías para el aprendizaje y el conocimiento (TAC). Finalmente, se lleva a cabo una reflexión sobre las posibilidades de uso efectivo de estos entornos en el sistema educativo actual.
 
The proposals follow the key competences approach and pretend to face everyday teaching practices with the range of options ICT offers. The paper starts with the description of some actual teaching practices in order that the reader can value the potential they have. Then, learning and knowledge technologies will be treated through a reflection of the challenges that Google Sites offers to the society. A reflection about the actual possibilities of working with these web environment tools will close the paper.
 
Subjects
innovación; TIC; TAC; página web; aprendizaje colaborativo; retos didácticos; competencias; novation; ICT; LKT; web sites; collaborative learning; key-competences
Collections
  • RESED nº05 (2017) [20]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support