• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Cuadernos de Ilustración y Romanticismo
  • Cuadernos nº 24 (2018)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Cuadernos de Ilustración y Romanticismo
  • Cuadernos nº 24 (2018)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La revolución española de 1820 en la escena británica: Ferdinand the Seventh; or, A Dramatic Sketch of the Recent Revolution in Spain (1823)

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/21010

DOI: 10.25267/Cuad_Ilus_romant.2018.i24.32

ISSN: 2173-0687

Files
document.pdf (244.2Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
The spanish revolution of 1820 on the british stage: Ferdinand the Seventh; or, A Dramatic Sketch of the Recent Revolution in Spain (1823)
Author/s
Medina Calzada, Sara
Date
2018
Source
Cuadernos de Ilustración y Romanticismo: Revista Digital del Grupo de Estudios del Siglo XVIII- 2018, 24 – p. 723-739
Abstract
El presente trabajo analiza Ferdinand the Seventh; or, A Dramatic Sketch of the Recent Revolution in Spain, una obra de teatro publicada en Londres en 1823 que narra cómo se vivió el pronunciamiento de Rafael de Riego en la corte de Fernando VII. Situándose claramente a favor de la causa liberal, el drama muestra a un monarca débil y manipulable, que inicialmente trata de reprimir la insurrección, pero acaba jurando la Constitución de 1812. Aunque en la portada se presenta como la traducción al inglés de un manuscrito en español escrito por Manuel Sarratea, la imagen de España y de la revolución liberal de 1820 presente en el texto está en consonancia con la visión que la opinión pública británica tenía de la situación política española.
 
This paper analyses the drama Ferdinand the Seventh; or, A Dramatic Sketch of the Recent Revolution in Spain. Published in London in 1823, this play explores the reactions to the coup led by Rafael de Riego in the court of Ferdinand VII. The author clearly supports the liberal cause and portrays the King as a weak and changeable individual, who first tries to repress the rebellion, but eventually proclaims the Constitution of 1812. Although the work is presented as the English translation of a Spanish manuscript by Manuel de Sarratea, the image of Spain and of the liberal revolution of 1820 contained in the text is in tune with the vision of the political situation in Spain that dominated public opinion in Britain.
 
Subjects
Fernando VII; Trienio Liberal; relaciones anglo-hispanas; revolución española de 1820; Romanticismo británico; Ferdinand VII; Liberal Triennium; Anglo-Spanish relations; Spanish revolution of 1820; British Romanticism
Collections
  • Cuadernos nº 24 (2018) [51]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support