• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº06 (2018)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • RESED Revista de Estudios Socioeducativos
  • RESED nº06 (2018)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Encuentros dialógicos para la prevención y resolución de conflictos: Una manera de mejorar las relaciones en la institución educativa Luis Carlos Galán Sarmiento de Itagüi, Colombia

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/21945

DOI: 10.25267/Rev_estud_socioeducativos.2018.i6.15

ISSN: 2341-3255

Files
RESED_6_p.156-165.pdf (311.2Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Dialogue meetings for the prevention and resolution of conflicts: a way to improve relationships in the educational institution Luis Carlos Galán Sarmiento from Itagüí, Colombia
Author/s
Sánchez Franco, Jorge Humberto
Date
2018
Source
RESED. Revista de Estudios Socioeducativos, 2018 (6) pp. 156-165
Abstract
En el presente ensayo se describen algunas de las mejoras en la convivencia escolar obtenidas en la Institución Educativa Luis Carlos Galán Sarmiento del municipio de Itagüí, (Departamento de Antioquia – Colombia), resultado de la realización de los “Encuentros Dialógicos para la Prevención y Resolución de Conflictos”, como una manera particular de implementar la Actuación Educativa de Éxito Modelo Dialógico de Prevención y Resolución de Conflictos, del Proyecto Comunidades de Aprendizaje.
 
This essay describes some of the improvements in school obtained at the Luis Carlos Galán Sarmiento Educational Institution of the municipality of Itagüí, (Department of Antioquia - Colombia); results of the realization of << Dialogical Meetings for the Prevention and Resolution of Conflicts >> as a particular way to implement the successful educational actions Dialogic Model of Prevention and Resolution of Conflicts, of the Learning Communities Project.
 
Subjects
Convivencia; Prevención y Resolución de Conflictos; Comunidades de Aprendizaje; Diálogo Igualitario y Participación; coexistence; conflict prevention and resolution; learning communities; egalitarian dialogue and participation
Collections
  • RESED nº06 (2018) [19]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support