Imaginación, fantasía y creatividad en la clase. Propuestas de actuaciones

Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10498/23236
DOI: 10.25267/Hachetetepe.2018.v2.i17.4
ISSN: 2172-7910
Statistics
Metrics and citations
Share
Metadata
Show full item recordAlternative title
Imagination, fantasy and creativity in the classroom
Author/s
Mirabet Medina, Mª EsperanzaDate
2018-11Source
Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación. Nº17 27-34Abstract
El propósito de este artículo es mostrar una reflexión sobre algunos aspectos imprescindibles en la Educación:
la imaginación, la fantasía y la creatividad; las cuales nos permiten el desarrollo del aprendizaje y la autonomía
personal. En el fomento de las mismas subyace un aspecto lúdico que no debe ser despreciado. Hay que dar
importancia a las producciones creativas del alumnado. Esta reflexión manifiesta su necesidad y utilidad en las
aulas para contribuir a la evolución global de la persona, pero también la necesidad de facilitar a la comunidad
educativa propuestas para su estímulo. The purpose of this article is to show a reflection on some essential aspects of Education: imagination, fantasy
and creativity; which allow us to develop learning and personal autonomy. In the promotion of them underlying a
playful aspect that should not be despised. We must give importance to the creative productions of the students. This
reflection manifests its need and usefulness in the classrooms in order to contribute to the global evolution of the
person, but also the need to provide the educational community with proposals for its stimulation.