• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación
  • Hachetetepé n.17 (2018)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación
  • Hachetetepé n.17 (2018)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Imaginación, fantasía y creatividad en la clase. Propuestas de actuaciones

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/23236

DOI: 10.25267/Hachetetepe.2018.v2.i17.4

ISSN: 2172-7910

Files
http 17. 27-34.pdf (368.8Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Imagination, fantasy and creativity in the classroom
Author/s
Mirabet Medina, Mª Esperanza
Date
2018-11
Source
Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación. Nº17 27-34
Abstract
El propósito de este artículo es mostrar una reflexión sobre algunos aspectos imprescindibles en la Educación: la imaginación, la fantasía y la creatividad; las cuales nos permiten el desarrollo del aprendizaje y la autonomía personal. En el fomento de las mismas subyace un aspecto lúdico que no debe ser despreciado. Hay que dar importancia a las producciones creativas del alumnado. Esta reflexión manifiesta su necesidad y utilidad en las aulas para contribuir a la evolución global de la persona, pero también la necesidad de facilitar a la comunidad educativa propuestas para su estímulo.
 
The purpose of this article is to show a reflection on some essential aspects of Education: imagination, fantasy and creativity; which allow us to develop learning and personal autonomy. In the promotion of them underlying a playful aspect that should not be despised. We must give importance to the creative productions of the students. This reflection manifests its need and usefulness in the classrooms in order to contribute to the global evolution of the person, but also the need to provide the educational community with proposals for its stimulation.
 
Subjects
Educación; imaginación; creatividad; aspecto lúdico; aprendizaje; Education; imagination; creativity; playful aspect; learning
Collections
  • Hachetetepé n.17 (2018) [18]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support