Árabe para todos. El desafío de elaborar materiales para la enseñanza del árabe marroquí

Statistics
Share
Metadata
Show full item recordAlternative title
Arabic for all. The challenge of developing materials for teaching Moroccan Arabic
Author/s
Aguilar, VictoriaDate
2020-03Source
Al-Andalus Magreb AAM, 26 (2019) 14.1-16Abstract
La realidad lingüística de la LA (lengua árabe) pone en evidencia la convivencia
simultánea de, al menos, dos variedades. La competencia en los dos registros similar a la de un
nativo (digamos C1) sería la prueba indiscutible para acreditar un dominio en árabe. En el contexto
español, la enseñanza de la LA implica necesariamente la enseñanza del marroquí o dariya.
Además, el uso del árabe marroquí se expande a campos que antes le estaban restringidos. Uno de
los desafíos más acuciantes que se plantea en el ámbito de la enseñanza del dariya es la elaboración
de materiales. Para garantizar el éxito de la empresa, es ineludible acometerla siguiendo las
directrices de los presupuestos actuales en el ámbito de segundas lenguas. A
linguistic approach to the Arabic language demonstrates that at least two simultaneous varieties
coexist. More and more, proving proficiency in Arabic requires competence in both registers. In the
Spanish context, the teaching of Arabic language should necessarily mean the teaching of Moroccan
Arabic or Darija. Besides, Moroccan Arabic is spreading its use to fields that were previously
¨forbidden”. One of the current challenges is the development of materials for teaching darija. To
ensure success, it is important to follow the guidelines of current research in the field of L2.