• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Al-Andalus Magreb
  • Al-Andalus Magreb nº 26 (2019)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Al-Andalus Magreb
  • Al-Andalus Magreb nº 26 (2019)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Árabe para todos. El desafío de elaborar materiales para la enseñanza del árabe marroquí

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/24124

ISSN: 1133-8571

Files
al-andalus 26 (2019) 14.1-16.pdf (898.4Kb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Arabic for all. The challenge of developing materials for teaching Moroccan Arabic
Author/s
Aguilar, Victoria
Date
2020-03
Source
Al-Andalus Magreb AAM, 26 (2019) 14.1-16
Abstract
La realidad lingüística de la LA (lengua árabe) pone en evidencia la convivencia simultánea de, al menos, dos variedades. La competencia en los dos registros similar a la de un nativo (digamos C1) sería la prueba indiscutible para acreditar un dominio en árabe. En el contexto español, la enseñanza de la LA implica necesariamente la enseñanza del marroquí o dariya. Además, el uso del árabe marroquí se expande a campos que antes le estaban restringidos. Uno de los desafíos más acuciantes que se plantea en el ámbito de la enseñanza del dariya es la elaboración de materiales. Para garantizar el éxito de la empresa, es ineludible acometerla siguiendo las directrices de los presupuestos actuales en el ámbito de segundas lenguas.
 
A linguistic approach to the Arabic language demonstrates that at least two simultaneous varieties coexist. More and more, proving proficiency in Arabic requires competence in both registers. In the Spanish context, the teaching of Arabic language should necessarily mean the teaching of Moroccan Arabic or Darija. Besides, Moroccan Arabic is spreading its use to fields that were previously ¨forbidden”. One of the current challenges is the development of materials for teaching darija. To ensure success, it is important to follow the guidelines of current research in the field of L2.
 
Subjects
Enseñanza del árabe como lengua extranjera (EALE); Enfoque integrado; Árabe marroquí; Teaching Arabic as a Foreign Language (TAFL); Integrated approach; Moroccan Arabic
Collections
  • Al-Andalus Magreb nº 26 (2019) [22]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support