Show simple item record

dc.contributor.authorAguilar, Victoria
dc.date.accessioned2020-12-23T10:40:14Z
dc.date.available2020-12-23T10:40:14Z
dc.date.issued2020-03
dc.identifier.issn1133-8571
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10498/24124
dc.description.abstractLa realidad lingüística de la LA (lengua árabe) pone en evidencia la convivencia simultánea de, al menos, dos variedades. La competencia en los dos registros similar a la de un nativo (digamos C1) sería la prueba indiscutible para acreditar un dominio en árabe. En el contexto español, la enseñanza de la LA implica necesariamente la enseñanza del marroquí o dariya. Además, el uso del árabe marroquí se expande a campos que antes le estaban restringidos. Uno de los desafíos más acuciantes que se plantea en el ámbito de la enseñanza del dariya es la elaboración de materiales. Para garantizar el éxito de la empresa, es ineludible acometerla siguiendo las directrices de los presupuestos actuales en el ámbito de segundas lenguas.es_ES
dc.description.abstractA linguistic approach to the Arabic language demonstrates that at least two simultaneous varieties coexist. More and more, proving proficiency in Arabic requires competence in both registers. In the Spanish context, the teaching of Arabic language should necessarily mean the teaching of Moroccan Arabic or Darija. Besides, Moroccan Arabic is spreading its use to fields that were previously ¨forbidden”. One of the current challenges is the development of materials for teaching darija. To ensure success, it is important to follow the guidelines of current research in the field of L2.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Cádizes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceAl-Andalus Magreb AAM, 26 (2019) 14.1-16es_ES
dc.subjectEnseñanza del árabe como lengua extranjera (EALE)es_ES
dc.subjectEnfoque integradoes_ES
dc.subjectÁrabe marroquíes_ES
dc.subjectTeaching Arabic as a Foreign Language (TAFL)es_ES
dc.subjectIntegrated approaches_ES
dc.subjectMoroccan Arabices_ES
dc.titleÁrabe para todos. El desafío de elaborar materiales para la enseñanza del árabe marroquíes_ES
dc.title.alternativeArabic for all. The challenge of developing materials for teaching Moroccan Arabices_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional