• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Revista de Educación Ambiental y Sostenibilidad
  • Reays vol.2 nº 02 (2020)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Revista de Educación Ambiental y Sostenibilidad
  • Reays vol.2 nº 02 (2020)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Efectos de un taller informativo sobre la conservación de recursos hídricos en la optimización del servicio público residencial

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/24494

DOI: 10.25267/Rev_educ_ambient_sostenibilidad.2020.v2.i2.2101

ISSN: 2659-708X

Files
Reays vol.2 nº 02 (2020) 2101.pdf (295.8Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Effects of an information workshop on the conservation of water resources in the optimization of the residential public service
Author/s
García Lirios, Cruz; Carreón Guillén, Javier; Bustos Aguayo, José Marcos; Juárez Nájera, Margarita
Date
2020-12
Source
Revista de Educación Ambiental y Sostenibilidad 2(2), 2101 (2020)
Abstract
Los programas de educación ambiental al asumir una formación intensiva de habilidades de ahorro como el eje de solución ante la escasez de los recursos se han centrado en la optimización de los servicios públicos. En tal sentido, el objetivo del presente trabajo ha sido observar los efectos de un taller informativo en el que se promovió la prevención y la reparación de fugas, así como el ahorro del agua a través de la dosificación y la reutilización. Se realizó un estudio cuasi experimental con 316 sujetos intactos seleccionados intencionalmente. Los resultados muestran diferencias significativas antes y después del taller informativo. Es el caso del indicador de captación pluvial que en un inicio se consideró el indicador reflejante del factor, pero que luego del taller redujo su valía. En contraste, el mantenimiento de instalaciones hidráulicas develó una consciencia doméstica de conservación del patrimonio, aunque se recomienda la segmentación del taller informativo para corroborar relaciones latentes entre optimización hídrica y conservación del patrimonio.
 
Environmental education programs, assuming an intensive training of skills as the axis of solution in the face of scarce resources, have focused on the optimization of public services. In this sense, the objective of this work has been to observe the effects of an informative workshop in which the prevention and repair of leaks was promoted, as well as saving water through dosing and reuse. A quasi-experimental study was conducted with 316 intact subjects selected intentionally. The results show significant differences before and after the informative workshop. This is the case of the indicator of pluvial catchment that in a beginning was considered the reflective indicator of the factor, but that after the workshop it reduced its value. In contrast, the maintenance of hydraulic facilities revealed a domestic awareness of heritage conservation, although the segmentation of the information workshop is recommended to corroborate latent relationships between water optimization and heritage conservation.
 
Subjects
Comportamiento; vulnerabilidad; inserción; educación ambiental; Behavior; vulnerability; insertion; environmental education
Collections
  • Reays vol.2 nº 02 (2020) [5]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions