• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista de Educación Ambiental y Sostenibilidad
  • Reays vol.2 nº 02 (2020)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista de Educación Ambiental y Sostenibilidad
  • Reays vol.2 nº 02 (2020)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Educación ambiental y medios de comunicación: revisión de la literatura y propuestas de intervención

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/24495

DOI: 10.25267/Rev_educ_ambient_sostenibilidad.2020.v2.i2.2102

ISSN: 2659-708X

Files
Reays vol.2 nº 02 (2020) 2102.pdf (502.5Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Environmental Education and the media: Review of the literature and proposals for intervention
Author/s
Perales Palacios, Francisco Javier
Date
2020-12
Source
Revista de Educación Ambiental y Sostenibilidad 2(2), 2102
Abstract
Hoy en día gran parte de la información sobre temas ambientales que reciben los ciudadanos lo hacen a través de los medios de comunicación (MC) y, en especial, de los distintos canales que ofrece Internet. En este artículo queremos responder a dos cuestiones: (1) ¿qué nos dice la literatura respecto a las características de dicha información y las propuestas educativas que pudieran derivarse?; (2) ¿cómo utilizar los MC como instrumento para promover los fines propios de la Educación Ambiental (EA)? La revisión de la literatura permite establecer una serie de características positivas y negativas de la información ambiental en los MC. Se concluye con una propuesta de integración de los MC como recurso para la ambientalización del currículo educativo.
 
Today, much of the information on environmental issues received by citizens is provided through the media and, in particular, through the various channels offered by the Internet. In this article we want to answer two questions: (1) what does the literature tell us about the characteristics of this information and the educational proposals that could be derived? ; (2) how can the media be used as a tool to promote the proper purposes of Environmental Education? The literature review allows to establish a number of positive and negative characteristics of environmental information in the media. It concludes with a proposal for the integration of the media as a resource for the environment of the educational curriculum.
 
Subjects
Educación ambiental; medios de comunicación; ambientalización curricular; Environmental education; media; environment of the educational curriculum
Collections
  • Reays vol.2 nº 02 (2020) [5]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support