• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Máster
  • Máster Universitario en Profesorado de ESO y Bachillerrato, F.P. y Enseñanza de Idiomas - TFM
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Máster
  • Máster Universitario en Profesorado de ESO y Bachillerrato, F.P. y Enseñanza de Idiomas - TFM
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Proporcionalidad: Un viaje grupal

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/24549

Files
Trabajo de Fin de Máster cuyo autor es José Antonio Torné Zambrano (2.436Mb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Proportionality: A group voyage
Author/s
Torné Zambrano, José AntonioAuthority UCA
Date
2021-02
Advisor
Carmona Medeiro, EnriqueAuthority UCA
Department
Didáctica
Abstract
El presente Trabajo Fin de Máster versa sobre la innovación de la unidad didáctica de Proporcionalidad, diseñada para su impartición en 3º de ESO. Tras un análisis de la unidad original desde un abordaje teórico se han detectado una serie de dificultades relacionadas con la falta de motivación y de esfuerzo por parte del alumnado. Para poder solucionar este problema se ha hecho uso de la epistemología del razonamiento proporcional, así como de los principios de aprendizaje activo, contextual, significativo y social y de los principios de enseñanza. Como resultado se corrigen las deficiencias detectadas en la unidad original con el fin de conseguir una mejora en el aprendizaje de los alumnos.
 
This Master’s Thesis is about the innovation of the Proportionality teaching unit, which was planned to be given in Third ESO group. After studying and analyzing theoretically the original unit, we have detected some problems related to a lack of motivation and effort on the students. In order to solve these difficulties, we have resorted to the epistemology of proportional reasoning. Furthermore, the new teaching unit has been built over a series of learning principles: active, contextual, meaningful and social, and teaching principles. As a result, failures detected in the original unit have been corrected with the purpose of improving the student learning.
 
Subjects
Matemáticas; proporcionalidad; trabajo cooperativo; principios de aprendizaje; principios de enseñanza
Collections
  • Máster Universitario en Profesorado de ESO y Bachillerrato, F.P. y Enseñanza de Idiomas - TFM [67]
  • Trabajos fin de máster Didáctica [83]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support