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dc.contributor.advisorBerns, Anke
dc.contributor.authorOrtega López, Paula
dc.contributor.otherFilología Francesa e Inglesaes_ES
dc.date.accessioned2020-09-23T08:03:48Z
dc.date.available2020-09-23T08:03:48Z
dc.date.issued2020-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10498/23635
dc.description.abstractDue to technological advancements, new tools such as Virtual Reality (VR) have been developed, whose usefulness has been explored in various fields, including education. Thanks to this, VR language learning is becoming increasingly popular. The purpose of the current study is to explore the potential of VR to improve the teaching-learning processes of foreign languages. To this end, first a literature review has been done on the use of VR for educational purposes and especially foreign language learning and then an analysis of two VR apps. Additionally, with the purpose of gathering valuable user feedback, a quasi experimental study was carried out with 30 English language learners. The study involved the testing of the two apps analyzed, as well as the evaluation of both apps in terms of usability, usefulness, attitude towards using, intention to use, playfulness and anxiety.es_ES
dc.description.abstractDebido al avance de la tecnología, se han desarrollado nuevas herramientas como la Realidad Virtual (RV), cuya utilidad se ha explorado en diversos campos, incluyendo la educación. Gracias a esto, el aprendizaje de idiomas mediante RV también está ganando popularidad. La finalidad de este estudio es mostrar el potencial de la RV para mejorar los procesos de enseñanza-aprendizaje de lenguas extranjeras. Para ello, se ha revisado la literatura sobre el uso de la RV en educación y más concretamente en el aprendizaje de lenguas extranjeras y posteriormente se han analizado dos apps de RV. Adicionalmente, con el objetivo de recoger feedback de los usuarios, se ha realizado un estudio cuasi experimental con 30 estudiantes de inglés. El estudio implicó la prueba de las dos apps analizadas, así como la evaluación de ambas en términos de usabilidad, utilidad, actitud hacia su uso, intención de uso, carácter lúdico y ansiedad.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectVirtual Realityes_ES
dc.subjectVirtual Learning Environmentses_ES
dc.subjectVR Technologyes_ES
dc.subjectVR Headsetses_ES
dc.subjectForeign Language Learninges_ES
dc.subjectRealidad Virtuales_ES
dc.subjectEntornos de aprendizaje Virtualeses_ES
dc.subjectTecnología RVes_ES
dc.subjectAprendizaje de lenguas extranjerases_ES
dc.titleExploring the educational and motivational potential of virtual reality based apps in foreing language learninges_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.physDesc50 páginases_ES


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