• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Grado en Estudios Ingleses - TFG
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Trabajos Académicos
  • Trabajos Fin de Grado
  • Grado en Estudios Ingleses - TFG
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Exploring the educational and motivational potential of virtual reality based apps in foreing language learning

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/23635

Files
ORTEGA LÓPEZ_TFG.pdf (3.359Mb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Author/s
Ortega López, Paula
Date
2020-09
Advisor
Berns, Anke
Department
Filología Francesa e Inglesa
Abstract
Due to technological advancements, new tools such as Virtual Reality (VR) have been developed, whose usefulness has been explored in various fields, including education. Thanks to this, VR language learning is becoming increasingly popular. The purpose of the current study is to explore the potential of VR to improve the teaching-learning processes of foreign languages. To this end, first a literature review has been done on the use of VR for educational purposes and especially foreign language learning and then an analysis of two VR apps. Additionally, with the purpose of gathering valuable user feedback, a quasi experimental study was carried out with 30 English language learners. The study involved the testing of the two apps analyzed, as well as the evaluation of both apps in terms of usability, usefulness, attitude towards using, intention to use, playfulness and anxiety.
 
Debido al avance de la tecnología, se han desarrollado nuevas herramientas como la Realidad Virtual (RV), cuya utilidad se ha explorado en diversos campos, incluyendo la educación. Gracias a esto, el aprendizaje de idiomas mediante RV también está ganando popularidad. La finalidad de este estudio es mostrar el potencial de la RV para mejorar los procesos de enseñanza-aprendizaje de lenguas extranjeras. Para ello, se ha revisado la literatura sobre el uso de la RV en educación y más concretamente en el aprendizaje de lenguas extranjeras y posteriormente se han analizado dos apps de RV. Adicionalmente, con el objetivo de recoger feedback de los usuarios, se ha realizado un estudio cuasi experimental con 30 estudiantes de inglés. El estudio implicó la prueba de las dos apps analizadas, así como la evaluación de ambas en términos de usabilidad, utilidad, actitud hacia su uso, intención de uso, carácter lúdico y ansiedad.
 
Subjects
Virtual Reality; Virtual Learning Environments; VR Technology; VR Headsets; Foreign Language Learning; Realidad Virtual; Entornos de aprendizaje Virtuales; Tecnología RV; Aprendizaje de lenguas extranjeras
Collections
  • Grado en Estudios Ingleses - TFG [40]
  • Trabajos fin de grado Fil. Fra. Ing. [46]
Attribution-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NoDerivatives 4.0 Internacional

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Laboratorio virtual. Preparación de disoluciones. Ejercicio V. 

    Milla González, Miguel (2015-05-28)
  • Laboratorio virtual. Preparación de patrones de hierro para calibración. Ejercicio interactivo. 

    Milla González, Miguel (2015-06-26)
  • Virtual Reality and foreign language learning: Analysis of the 6 most popular mobile apps from Google Play Store and App Store to learn English 

    Reyes Sánchez, Salvador (2019-09-03)

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions