Show simple item record

dc.contributor.advisorBerns, Anke
dc.contributor.authorReyes Sánchez, Salvador
dc.contributor.otherFilología Francesa e Inglesaes_ES
dc.date.accessioned2020-12-18T06:44:52Z
dc.date.available2020-12-18T06:44:52Z
dc.date.issued2019-09-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10498/24090
dc.description.abstractResearch in the area of mobile assisted language learning (MALL) has shown that smartphones offer multiple opportunities for supporting foreign language learning. The development and increasing accessibility of new tools such as virtual reality technology (VR) has opened new perspectives in the area of MALL, paving the way for a new research field called virtual reality assisted language learning (VRALL). In this context, the current study aims to explore the potential of VRALL by analyzing the 6 most popular VR apps from Google Play Store and App Store to learn English, with a special focus on language contents and the learning approaches provided. Results suggest that although VR technology provides new opportunities for language learning, VRALL is still on the fringes and more research needs to be done in order to take advantage of the real potential of VR.es_ES
dc.description.abstractLa investigación en el área del aprendizaje de lenguas asistido por dispositivos móviles (MALL) muestra que los teléfonos móviles ofrecen una gran variedad de posibilidades para ayudar a aprender una lengua extranjera. El desarrollo y el fácil acceso a nuevas herramientas como la tecnología de realidad virtual (RV) han abierto nuevos horizontes en el área de MALL, preparando el terreno para un nuevo campo de investigación llamado aprendizaje de lenguas asistido por realidad virtual (VRALL). De este modo, este estudio busca explorar el potencial del VRALL mediante el análisis de las 6 apps de RV más populares en Google Play Store y App Store para aprender inglés, centrándonos en los contenidos lingüísticos y en los enfoques de aprendizaje que proporcionan estas apps. Los resultados indican que, aunque la RV aporta nuevas oportunidades para el aprendizaje de lenguas, el VRALL todavía permanece al margen, y se necesita más investigación sobre el tema para poder aprovechar el verdadero potencial de la RV.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectvirtual realityes_ES
dc.subjectvirtual learning environmentses_ES
dc.subjectlanguage learninges_ES
dc.subjectcommercial appses_ES
dc.subjectrealidad virtuales_ES
dc.subjectentornos virtuales de aprendizajees_ES
dc.subjectaprendizaje de lenguases_ES
dc.subjectapps comercialeses_ES
dc.titleVirtual Reality and foreign language learning: Analysis of the 6 most popular mobile apps from Google Play Store and App Store to learn Englishes_ES
dc.title.alternativeRealidad Virtual y aprendizaje de lenguas extranjeras: Análisis de las 6 aplicaciones móviles más populares de Google Play Store y App Store para aprender ingléses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional