Show simple item record

dc.contributor.advisorEstrada Chichón, José Luis 
dc.contributor.authorGalán Sánchez, Teresa
dc.contributor.otherDidáctica de la Lengua y la Literaturaes_ES
dc.date.accessioned2021-04-06T12:07:55Z
dc.date.available2021-04-06T12:07:55Z
dc.date.issued2020-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10498/24668
dc.description.abstractThe current Bachelor Dissertation is based on an investigation related to English teaching in Primary Education. The aim of the study is to analyse the way in which Spanish as a first language (L1) is used in English as a Foreign Language (EFL) lessons. This research studies, both in a quantitative and qualitative way, the amount of L1 produced by one teacher during fifteen EFL lessons, as well as the purposes why the L1 was used in EFL teaching. Therefore, an analysis of fifteen EFL classes from two school years (Year 1 and 5) is included in this research, enabling not only to display the general amount of L1 used in EFL teaching, but also to show a wider view of how the use of the L1 changes and evolves concerning the different students’ groups assisted. Direct observation and online interviews arranged with the two EFL teachers involved in the investigation were the two principal tools used for collecting the data analysed in this study. Finally, due to the high amount of L1 used in EFL lessons, this research also provides the reader with recommendations, which are oriented to teachers, about the ways in which the L1 should be used in EFL teaching, for instance.es_ES
dc.description.abstractEl presente trabajo de fin de grado está basado en una investigación relacionada con la enseñanza del inglés en educación primaria. Lo que dicha investigación propone analizar es el uso del español como lengua materna (L1) en clases de inglés como lengua extranjera (EFL). El trabajo estudia, tanto cuantitativamente como cualitativamente, la cantidad de español utilizado por una docente durante quince clases de inglés en dos cursos diferentes (1ºEP y 5ºEP), además del propósito con el que la L1 ha sido empleada en la enseñanza de la lengua inglesa. De esta manera, se permite no solo reflejar la cantidad general de español utilizado en estas clases, sino también ofrecer una visión más amplia sobre cómo el uso de la L1 cambia y evoluciona entre los distintos cursos estudiados. La observación directa y las entrevistas online llevadas a cabo con los dos docentes involucrados en este trabajo han sido las dos herramientas principalmente utilizadas para la recogida de datos de este proyecto. Finalmente, debido a la gran cantidad de español utilizado en estas clases, este trabajo también recoge una serie de recomendaciones, las cuales, estando orientadas hacia los profesores, determinan las distintas formas en las que la L1 debería ser utilizada en las clases de inglés en este caso.es_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectFirst languagees_ES
dc.subjectForeign Languagees_ES
dc.subjectSpanish as a First Languagees_ES
dc.subjectEnglish as a Foreign Languagees_ES
dc.subjectUse of the L1es_ES
dc.subjectAnalysis of the L1 Interventionses_ES
dc.subjectPurposeses_ES
dc.subjectBeliefses_ES
dc.subjectPrimary schooles_ES
dc.subjectResearches_ES
dc.titleTeachers' purposes and beliefs about using the L1 in the foreign language classroom in a Primary school in Andalusiaes_ES
dc.title.alternativePropósitos y creencias del profesorado sobre el uso de la L1 en el aula de lengua extranjera en un centro de Educación Primaria en Andalucíaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional