¿En qué medida están contribuyendo los TFM a los resultados de aprendizaje planificados?

Statistics
Share
Metadata
Show full item recordAlternative title
How much are contributing the Master´s thesis to learning outcomes?
Date
2013-01-01Source
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias - 2013, 10 (núm. extraordinario) pp. 728-748Abstract
La formación inicial del profesorado de Educación Secundaria ha introducido cambios importantes en el
currículum formativo de los futuros docentes. Creemos que es necesario reflexionar y analizar lo que estamos
haciendo para mejorarlo. Este trabajo se centra en una de las materias novedosas del plan de estudios: el Trabajo
Fin de Master (TFM). Hemos analizado todos los TFM de la Especialidad de Física y Química de la Universidad
de Murcia, todos los elaborados en los tres últimos años. Teniendo en cuenta las competencias y resultados de
aprendizaje previstos en la materia, se ha valorado el grado de adquisición de los mismos. Los resultados ponen
de manifiesto los logros y las tareas pendientes. Secondary Schools’ teacher initial training has introduced important changes in the curriculum for the future
teachers. It is therefore essential to reflect on and analyze what we as teacher trainers do in order to improve it.
This paper focuses on one of the most recent subjects in the Curriculum, the Masters’ Thesis (MT). Al the MT
carried out in the first three years in the speciality of Physics and Chemistry in the University of Murcia have
been analyzed, paying attention to the degree of acquisition of the competencies and learning results of the
subject. The results show both the achievements and the tasks still to be done.