• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 10 (2013)
  • REurEdC nº extra (2013)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 10 (2013)
  • REurEdC nº extra (2013)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

¿En qué medida están contribuyendo los TFM a los resultados de aprendizaje planificados?

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/15624

ISSN: 1697-011X

Files
15-448-Pro_et_al.pdf (1.107Mb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
How much are contributing the Master´s thesis to learning outcomes?
Author/s
De Pro Bueno, Antonio; Sánchez Blanco, Gaspar; Valcárcel Pérez, Mª Victoria
Date
2013-01-01
Source
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias - 2013, 10 (núm. extraordinario) pp. 728-748
Abstract
La formación inicial del profesorado de Educación Secundaria ha introducido cambios importantes en el currículum formativo de los futuros docentes. Creemos que es necesario reflexionar y analizar lo que estamos haciendo para mejorarlo. Este trabajo se centra en una de las materias novedosas del plan de estudios: el Trabajo Fin de Master (TFM). Hemos analizado todos los TFM de la Especialidad de Física y Química de la Universidad de Murcia, todos los elaborados en los tres últimos años. Teniendo en cuenta las competencias y resultados de aprendizaje previstos en la materia, se ha valorado el grado de adquisición de los mismos. Los resultados ponen de manifiesto los logros y las tareas pendientes.
 
Secondary Schools’ teacher initial training has introduced important changes in the curriculum for the future teachers. It is therefore essential to reflect on and analyze what we as teacher trainers do in order to improve it. This paper focuses on one of the most recent subjects in the Curriculum, the Masters’ Thesis (MT). Al the MT carried out in the first three years in the speciality of Physics and Chemistry in the University of Murcia have been analyzed, paying attention to the degree of acquisition of the competencies and learning results of the subject. The results show both the achievements and the tasks still to be done.
 
Subjects
formación de profesorado; educación secundaria; universidad española; trabajo fin de master; Initial teacher training; secondary education; university; Masters’ thesis
Collections
  • REurEdC nº extra (2013) [24]
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions