• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 12 (2015)
  • REurEdC nº 1 (2015)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 12 (2015)
  • REurEdC nº 1 (2015)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Un instrumento para analizar las actividades prácticas en la formación inicial del profesorado de Secundaria de Ciencias y Matemáticas desde la perspectiva de la sostenibilidad

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/16927

DOI: 10498/16927

ISSN: 1697-011X

Files
07-617-Cardenoso_et_al.pdf (407.1Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
A tool for analyzing the practical activities in initial training of secondary teachers of science and mathematics from the perspective of sustainability
Author/s
Cardeñoso Domingo, José MaríaAuthority UCA; Cuesta Fernández, Josefa; Azcárate Goded, María del PilarAuthority UCA
Date
2015-01-01
Department
Didáctica
Source
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias - 2015, 12 (1) pp. 109-129
Abstract
En este artículo se presenta un instrumento que refleja un sistema de análisis sobre la presencia de la sostenibilidad en las actividades prácticas realizadas por los estudiantes durante el desarrollo de los diferentes módulos del “Máster Universitario en Profesorado de Secundaria Obligatoria, Bachiller, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas”. El objetivo de dicho instrumento, como recurso didáctico, era promover el análisis y reflexión de los estudiantes sobre sus propias producciones. Este instrumento ha sido utilizado en diferentes momentos del proceso y está configurado con una serie de categorías e indicadores que nos pueden dar claves para reconocer la presencia de los valores implícitos en la educación para la sostenibilidad en las reflexiones y argumentaciones de los futuros profesores de Secundaria. Los indicadores de análisis inciden en la presencia de las competencias y valores relacionados con la Educación para la Sostenibilidad.
 
This article shows the results of students’ reflections in the “Máster Universitario en Profesorado de Secundaria Obligatoria, Bachiller, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas” (Secondary Teacher Training) promoted through an analytical tool for their own productions. The analysis indicators affect the presence of skills and values related to Education for Sustainability. The theoretical framework were already presented in the previous article, since they have developed this instrument, which try to reflect the categories and indicators that can give us clues to recognize the presence of the implicit values in Education for Sustainability in these future professionals.
 
Subjects
sostenibilidad; formación de profesores; educación secundaria; ambientalización curricular; formación para la sostenibilidad; sustainability; teacher training; secondary education; curriculum greening; education for sustainability
Collections
  • Artículos Científicos [4205]
  • Articulos Científicos Didáctica [196]
  • REurEdC nº 1 (2015) [18]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support