• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 13 (2016)
  • REurEdC nº 3 (2016)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 13 (2016)
  • REurEdC nº 3 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Experiencias en torno al huerto ecológico como recurso didáctico y contexto de aprendizaje en la formación inicial de maestros de Infantil

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/18504

DOI: 10498/18504

ISSN: 1697-011X

Files
11-982-Eugenio.pdf (5.062Mb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Experiences on the use of organic gardens as didactic resource and learning environment at initial preschool teacher training
Author/s
Eugenio Gozalbo, Marcia; Aragón Núñez, LourdesAuthority UCA
Date
2016
Department
Didáctica
Source
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias - 2016, 13 (3) - pp. 667-679
Abstract
En este trabajo se presentan y describen tres experiencias de uso de huertos ecológicos como recurso didáctico y contexto de aprendizaje en formación inicial de maestros/as, llevadas a cabo en el marco de las asignaturas Ciencias de la Naturaleza y Educación Ambiental, ambas del Grado en Educación Infantil. Para cada experiencia se ofrece información relativa al contexto de actuación, los objetivos particulares, las estrategias implementadas, la organización de los estudiantes y la evaluación. Finalmente, se discuten las principales fortalezas y debilidades detectadas en relación al uso de huertos ecológicos en el contexto de la educación superior.
 
In this work, three experiences on the use of organic gardens as didactic resource and learning environment in initial teacher training are presented and described, which have been conducted in the frame of two subjects: Natural Sciences and Environmental Education, both of them corresponding to the Degree in Preschool Teacher Training. For each described experience, information is offered on action context, particular objectives, implemented strategies, students’ organization, and evaluation. Finally, main strengths and weaknesses regarding the use of organic gardens at higher education are discussed.
 
Subjects
contexto de aprendizaje; enseñanza de las ciencias; formación inicial de maestros/as; huerto ecológico; learning context; science education; initial teacher training; organic gardens; didactic resources; recursos didácticos
Collections
  • Artículos Científicos [4841]
  • Articulos Científicos Didáctica [217]
  • REurEdC nº 3 (2016) [15]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support