• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación
  • Hachetetepé n.24 (2022)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación
  • Hachetetepé n.24 (2022)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tecnología y educación superior en tiempos de pandemia: revisión de la literatura

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/26629

DOI: 10.25267/Hachetetepe.2022.i24.1105

ISSN: 2172-7910

Files
8439-Texto del artículo-42122-1-10-20220309.pdf (350.6Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Technology and Higher Education In Times of Pandemic: A Review of the Literature
Author/s
Cuevas Monzonís, Nuria; Gabarda Méndez, Vicente; Rodríguez Martín, Ana; Cívico Ariza, Andrea
Date
2022
Source
Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación, (24), 1105
Abstract
La pandemia derivada de la COVID-19 ha generado nuevas formas de ser y estar en la sociedad. Uno de los ámbitos donde su impacto fue más notable fue el educativo, siendo necesario que las instituciones generaran nuevas modalidades de enseñanza y aprendizaje que permitieran continuar con los procesos formativo y convirtiendo a la tecnología en una condición sine qua non para desarrollarlos. Bajo este punto de vista, el objetivo de este trabajo es conocer qué papel ha jugado la tecnología de manera específica en esta transición hacia nuevas modalidades formativas en educación superior. Se propone, para ello, una revisión sistemática de la literatura recogida en la base de datos Dialnet entre 2020 y 2021. Los resultados muestran que hay una producción científica creciente en diferentes contextos, que las posibilidades de la tecnología son diversas y que no hay una percepción clara acerca del modo en que los diferentes agentes han vivido este cambio.
 
The pandemic derived from COVID-19 has generated new ways of being and being in society. One of the areas where its impact was most notable was education, making it necessary for institutions to generate new teaching and learning modalities that would allow them to continue with the training processes and making technology a sine qua non condition for developing them. From this point of view, the aim of this paper is to find out what role technology has played specifically in this transition towards new training modalities in higher education. To this end, we propose a systematic review of the literature collected in the Dialnet database between 2020 and 2021. The results show that there is a growing scientific production in different contexts, that the possibilities of technology are diverse and that there is no clear perception of the way in which the different agents have experienced this change.
 
Subjects
Educación superior; Tecnología; Pandemia; Estudio bibliográfico; Higher education; Technology; Pandemic; Literature review
Collections
  • Hachetetepé n.24 (2022) [13]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support