• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 13 (2016)
  • REurEdC nº 1 (2016)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 13 (2016)
  • REurEdC nº 1 (2016)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

¿Para qué, cómo y qué evalúa en ciencia el profesorado de Primaria en formación?

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/18017

ISSN: 1697-011X

Files
07-817-Solis.pdf (319.9Kb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Why, how and what Primary Science Pre-service teachers evaluate?
Author/s
López-Lozano, Lidia; Solís-Ramírez, Emilio
Date
2016-01-01
Source
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias - 2016, 13 (1) - pp. 102-120
Abstract
En el presente trabajo abordamos el estudio del cambio del conocimiento didáctico de un grupo de maestros de Primaria en formación inicial, sobre la evaluación en Ciencias. La investigación se enmarca en un Proyecto de I+D+i y en el contexto de un curso formativo basado en aprender a enseñar ciencias por investigación escolar y en la interacción con prácticas docentes innovadoras. La investigación sigue una metodología cualitativa siendo el instrumento fundamental de recogida de datos las producciones escritas por los futuros maestros durante los tres momentos en los que se divide el estudio. Del análisis de estas producciones se concluye que hay un progreso en su conocimiento de la evaluación en las tres categorías estudiadas (sentido, instrumentos y contenido de la evaluación) próximas a un modelo didáctico tradicional, pero sin alcanzar el modelo alternativo que consideramos deseable.
 
In this paper we study how a group of Primary Pre-service teachers´conceptions about assesment in science changed. The research is part of a R+D+I proyect in the context of an initial training course based on inquiry-based science education and interaction with innovative teaching practices. A qualitative metholodogy was used and the fundamental data collection were students´ written documents through the three moments in which the study is divided. The analysis of these productions is concluded that there is progress in their knowledge of assesment in the three categories studied (conception, instruments and content assesment) next to a traditional teaching model, but without reaching the alternative model we consider desirable.
 
Subjects
formación inicial; evaluación; enseñanza de las ciencias por investigación escolar; progresión del conocimiento; pre-service teachers; assesment; inquiry-based science eduation; progression of knowledge
Collections
  • REurEdC nº 1 (2016) [17]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions