• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación
  • Hachetetepé n.10 (2015)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación
  • Hachetetepé n.10 (2015)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"Este niño es de necesidades educativas especiales, aunque ahora se dice inclusión". ¡Cuidado! El lenguaje configura pensamiento

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/23483

DOI: 10.25267/Hachetetepe.2015.v1.i10.3

ISSN: 2172-7910

Files
HTTP10 13-31.pdf (432.2Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Author/s
López Melero, Miguel
Date
2015-05
Source
Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación. Nº10 pp 13-31
Abstract
Las palabras están cargadas de significados. Han experimentado una evolución a lo largo de los tiempos y ello hace que se han semantizado. Un estudio que invita a la reflexión sobre las personas y la relación que mantenemos con el lenguaje. Una aportación a la diversidad, con la intención de abrir el pensamiento. Un ejercicio de actualizar la terminología y pensar en tiempo presente, contemporáneo. Una manera de pensar en “una educación para todos”. Amparado en el proyecto Roma, la investigación se abre a las ideas y la reflexión en continua construcción, pues su finalidad es la de mejorar los contextos familiares, escolares y sociales, desde la convivencia democrática, el respeto mutuo y la autonomía, personales, sociales y morales.
 
Words are loaded with meaning. They have experienced an evolution over time and this makes it has semanticized. A study that invites reflection about people and the relationship we have with the language. A contribution to diversity, with the intention of opening the thought. An exercise to refresh the terminology and think about the present, contemporary. One way to think about “education for everyone “. Sheltered by Rome project, research is opened to ideas and reflection in continuous construction, because its purpose is to improve family, school and social contexts, from democratic coexistence, mutual respect and autonomy, personal, social and moral.
 
Subjects
Diversidad; proyecto Roma; Lenguaje y pensamiento; Diversity; Rome Project; Language and thought
Collections
  • Hachetetepé n.10 (2015) [18]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions