Entre el conocimiento emancipación y el conocimiento regulación. Experiencia de un educador de escuela rural en la ciudad de Baixa Grande, en Bahía-Brasil

Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10498/23506
DOI: 10.25267/Hachetetepe.2015.v1.i10.11
ISSN: 2172-7910
Statistics
Metrics and citations
Share
Metadata
Show full item recordAlternative title
Between knowledge emancipation and knowledge regulation: Experience of a rural school teacher in the city of Baixa Grande, Bahia-Brazil
Author/s
Manoel de Jesus, JoselitoDate
2015-05Source
Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación. Nº10 pp 117-124Abstract
Ninguna producción de conocimiento acontece olvidando una metodología que privilegie los individuos
involucrados en su contexto y su cultura. Todo el conocimiento que hace sentido para los sujetos que lo produce
surge de problemas y situaciones locales que desafían los individuos no como personas universales y abstractas,
pero como individuos que construyen sus identidades en el ambiente socioeconómico, político e ideológico en que
están insertados. Fue lo que aconteció en mis experiencias en las aulas de Educación Rural, las cuales presentamos
en este artículo. No production of knowledge occurs forgetting a methodology that favors individuals involved in its context and
culture. All knowledge that makes sense for the subjects who produce comes from local problems and situations
that challenge individuals not as universal and abstract people, but as individuals construct their identities in the
socioeconomic, political and ideological environment in which they are inserted. It was what happened on my
experiences in the classrooms of Rural Education, which we present in this article.