• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación
  • Hachetetepé n.10 (2015)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Revistas editadas por la Universidad
  • Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación
  • Hachetetepé n.10 (2015)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Entre el conocimiento emancipación y el conocimiento regulación. Experiencia de un educador de escuela rural en la ciudad de Baixa Grande, en Bahía-Brasil

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/23506

DOI: 10.25267/Hachetetepe.2015.v1.i10.11

ISSN: 2172-7910

Files
HTTP10 117-124.pdf (309.1Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Between knowledge emancipation and knowledge regulation: Experience of a rural school teacher in the city of Baixa Grande, Bahia-Brazil
Author/s
Manoel de Jesus, Joselito
Date
2015-05
Source
Hachetetepé. Revista científica de Educación y Comunicación. Nº10 pp 117-124
Abstract
Ninguna producción de conocimiento acontece olvidando una metodología que privilegie los individuos involucrados en su contexto y su cultura. Todo el conocimiento que hace sentido para los sujetos que lo produce surge de problemas y situaciones locales que desafían los individuos no como personas universales y abstractas, pero como individuos que construyen sus identidades en el ambiente socioeconómico, político e ideológico en que están insertados. Fue lo que aconteció en mis experiencias en las aulas de Educación Rural, las cuales presentamos en este artículo.
 
No production of knowledge occurs forgetting a methodology that favors individuals involved in its context and culture. All knowledge that makes sense for the subjects who produce comes from local problems and situations that challenge individuals not as universal and abstract people, but as individuals construct their identities in the socioeconomic, political and ideological environment in which they are inserted. It was what happened on my experiences in the classrooms of Rural Education, which we present in this article.
 
Subjects
Conocimiento emancipación; conocimiento regulación; escuela rural; Knowledge emancipation; regulation knowledge; rural school
Collections
  • Hachetetepé n.10 (2015) [18]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestions