• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 09 (2012)
  • REurEdC nº 3 (2012)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 09 (2012)
  • REurEdC nº 3 (2012)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Análisis descriptivo sobre el concepto combustión en libros de texto universitarios

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/14860

ISSN: 1697-011X

Files
1-282-Cabrera.pdf (204.4Kb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Descriptive analysis about the concept of combustion in university textbooks
Author/s
Cabrera Castillo, Henry Giovany
Date
2012-09-01
Source
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias - 2012, 9(3) pp. 311-328
Abstract
En este trabajo se hizo un análisis descriptivo sobre cómo están organizados los libros de texto universitarios; cómo presentan la relación entre los conceptos combustión, calcinación, corrosión, respiración, reducción y oxidación; la forma como se plantean las preguntas; el tipo de experimentación que proponen. Complementariamente, se determina si presentan aspectos históricos en el tratamiento de la combustión. El aspecto metodológico estuvo enmarcado en una selección de libros y la aplicación de un cuestionario que contenía una serie de preguntas que guiarían el análisis. Los resultados muestran la ausencia de aspectos históricos y la poca relación del concepto combustión con otros conceptos.
 
In this paper was made a descriptive analysis of how the university textbooks are organized, how they present the relationship among the concepts combustion, calcination, corrosion, breathing, reduction and oxidation; the form like they think about the questions; the experimentation types that they propose; and eventually to determine if they present historical aspects on the combustion. The methodological aspect was framed in a selection of books and the application of a questionnaire that it contained a series of questions that would guide the analysis. The results show the tendencies of organization of the conceptual content, the little relationship of the concept combustion with other concepts and the absence of historical aspects of this concept.
 
Subjects
libros de texto universitarios; combustión; relación de conceptos; aspectos históricos de la ciencia; análisis de textos; university textbooks; combustion; concepts relationship; historical aspects of science; text analysis
Collections
  • REurEdC nº 3 (2012) [12]
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support