• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 09 (2012)
  • REurEdC nº 3 (2012)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 09 (2012)
  • REurEdC nº 3 (2012)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evaluación del ámbito de la didáctica de las ciencias y estrategias de investigación para su convergencia

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/14862

ISSN: 1697-011X

Files
3-113-Marin.pdf (172.4Kb)
Statistics
View statistics
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Assessment of the science education field and research strategies for convergence
Author/s
Marín Martínez, Nicolás; Cárdenas Salgado, Fidel Antonio
Date
2012-09-01
Source
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias - 2012, 9(3) pp. 338-352
Abstract
Tras un análisis del ámbito de la Didáctica de las Ciencias (DC), su comunidad y sus elementos teóricos, se dibuja un panorama que queda lejos de dominios más científicos. Aunque el estado actual de la DC y la naturaleza de sus propios contenidos, dificultan el uso de procedimientos de validación, convergencia y consenso, de igual modo que se hace en el ámbito de ciencias, sí que es posible para un buen número de esos contenidos usar estrategias de convergencia. Una vez propuestas cuatro de estas estrategias se evalúan sus posibilidades de ser aplicadas en el ámbito de DC.
 
This article analyses the field of Science Education, its academic community and its theoretical background in order to draw a picture of this field that is far from the scientific domains. Although the current state of the science education development and the nature of its own contents prevent the use of knowledge validation procedures, convergence and consensus, just as is done in the field of science, it is still possible to apply convergence strategies to some of their contents. After proposing four of these strategies, their chances to be applied in Sciences Education are discussed.
 
Subjects
didáctica de las ciencias; evaluación del ámbito de la educación en ciencias y de su comunidad; métodos de convergencia; science education; assessment of the science education field, assessment of the science education community; convergence processes in science education
Collections
  • REurEdC nº 3 (2012) [12]
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support