• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 16 (2019)
  • REurEdC nº 2 (2019)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 16 (2019)
  • REurEdC nº 2 (2019)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Una experiencia sobre seguridad alimentaria para trabajar la argumentación en el aula de educación secundaria

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/21341

DOI: 10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2019.v16.i2.2201

ISSN: 1697-011X

Files
2201.pdf (264.0Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
An experience on food safety to engage in argumentation in the high school
Author/s
Casas-Quiroga, Lucía; Crujeiras-Pérez, Beatriz
Date
2019
Source
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 2019, Vol. 16 (2) 2201
Abstract
En este trabajo se describe una experiencia en el aula encaminada a promover la participación del alumnado de secundaria en la práctica científica de argumentación, utilizando como contexto la seguridad alimentaria. Se presenta una secuencia de cuatro actividades para poner en práctica en los cursos 4º de ESO y 1º de Bachillerato en las asignaturas optativas de Ciencias Aplicadas para la Actividad Profesional (CAAP) y Cultura Científica (CC), que pretenden servir como recurso al profesorado de ciencias interesado en introducir el enfoque de aprendizaje a través de las prácticas científicas. La utilidad de la experiencia radica en la construcción del conocimiento por parte del alumnado a través de la reflexión y la justificación de cuestiones socio-científicas relacionadas con la seguridad alimentaria.
 
This research describes a classroom experience aimed at engaging high school students in the scientific practice of argumentation, using food safety as framework. A sequence of four activities is presented, in order to be used in 10th and 11th grade in the optional subjects of Applied Sciences for Professional Activity and Scientific Culture. This pretends to be a resource for science teachers who are interested in the introduction of learning approaches through scientific practices. This experience proves its usefulness in that students are able to build knowledge through reflection and justification of socio-scientific issues related to food safety.
 
Subjects
Seguridad alimentaria; Educación secundaria; Prácticas científicas; Argumentación; Food safety; High school; Scientific practices; Argumentation
Collections
  • REurEdC nº 2 (2019) [11]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support