• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 16 (2019)
  • REurEdC nº 2 (2019)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 16 (2019)
  • REurEdC nº 2 (2019)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Las escuelas al aire libre como contexto para el aprendizaje de las ciencias en infantil. El caso de la Scuola nel BoscoVilla Ghigi

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/21348

DOI: 0.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2019.v16.i2.2204

ISSN: 1697-011X

Files
2204.pdf (206.5Kb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
Open air schools a context for learning science at the infant stage. The case of the Scuola nel boscoVilla Ghigi
Author/s
García González, Esther MaríaAuthority UCA; Schenetti, Michela
Date
2019
Department
Didáctica
Source
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 2019, Vol. 16 (2) 2204
Abstract
Este trabajo quiere dar a conocer la potencialidad de las escuelas en el bosque para el aprendizaje de las ciencias en las primeras etapas de escolarización. Se presentan los resultados de una investigación desarrollada en la Scuola nel BoscoVilla Ghigi situada en Bolonia (Italia), que cuenta con años de experiencia en escuelas al aire libre. De estos se desprende que este espacio favorece el aprendizaje de las ciencias, pues se identificaron numerosas situaciones donde los niños desplegaron habilidades científicas para solucionar distintas problemáticas. En ellas había implicados una alta diversidad de conocimientos, principalmente de naturaleza procedimental, pero también conceptuales y actitudinales. No obstante, se detectó la necesidad de incluir más espacios para la reflexión que ayuden a asentar y cerrar los aprendizajes.
 
This work aims to inform about the potential of forest schools for learning science in the early stages of schooling. We hereby present the results of a study carried out in the Scuola nel Bosco Villa Ghigi in Bologna (Italy) which has been working in this field for years. The results show that this space favors the learning of science. We identified numerous situations where children deployed scientific skills skills to solutions to different problems. They had involved a high diversity of knowledge, mostly of a procedural nature, but also conceptual and attitudinal. However, the need to include more space for reflection to help settle and close the learning process was detected.
 
Subjects
aprendizaje de las ciencias; competencia científica; enseñanza al aire libre; science learning; scientific competence; open air school education
Collections
  • Artículos Científicos [4821]
  • Articulos Científicos Didáctica [217]
  • REurEdC nº 2 (2019) [11]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support