• español
    • English
  • Login
  • English 
    • español
    • English

UniversidaddeCádiz

Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones
Communities and Collections
View Item 
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 18 (2021)
  • REurEdC nº 2 (2021)
  • View Item
  •   RODIN Home
  • Editorial UCA
  • Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias
  • Volumen 18 (2021)
  • REurEdC nº 2 (2021)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Un ejemplo de actividad de escape room sobre física y química en educación secundaria

Thumbnail
Identificadores

URI: http://hdl.handle.net/10498/24728

DOI: 10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2021.v18.i2.2205

ISSN: 1697-011X

Files
Revista Eureka 2205.pdf (13.35Mb)
Statistics
View statistics
Metrics and citations
 
Share
Export
Export reference to MendeleyRefworksEndNoteBibTexRIS
Metadata
Show full item record
Alternative title
An example of escape room activity about Physics and Chemistry in the secondary education
Author/s
Tajuelo, Laura; Pinto Cañón, Gabriel
Date
2021-04
Source
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 18(2), 2205 (2021)
Abstract
Tras introducir la gamificación como recurso didáctico, se comentan las características de una herramienta particular de ese tipo, el escape room, y se recoge información de un caso, preparado como actividad de repaso para la asignatura de Física y Química de 3º de ESO. Se le dotó de un carácter multidisciplinar, con una temática de concienciación medioambiental y con pruebas que incluían conceptos de otras asignaturas con el fin de desarrollar competencias clave. Los estudiantes, que participaron en equipo, mostraron gran implicación y se divirtieron al mismo tiempo, manifestando que les gustaría que este tipo de actividades se realizaran más a menudo.
 
After introducing the gamification as a didactic resource, the characteristics of a particular tool, the escape room, are discussed and information about a specific case is explained. The case was prepared as a review activity for the subject Physics and Chemistry of the 3rd course of the Compulsory Secondary Education. It was endowed with a multidisciplinary character, including environmental awareness as guiding theme, exercises that included concepts from different subjects and taking into consideration skills, attitudes and knowledge contained in key competences. Students who participated by teamwork showed great involvement and had fun at the same time. They mentioned that they would like these type of activities to be more often implemented.
 
Subjects
Escape Room; Física y Química; Gamificación; Gamification; Physics and Chemistry
Collections
  • REurEdC nº 2 (2021) [12]
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
This work is under a Creative Commons License Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Browse

All of RODINCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Información adicional

AboutDeposit in RODINPoliciesGuidelinesRightsLinksStatisticsNewsFrequently Asked Questions

RODIN is available through

OpenAIREOAIsterRecolectaHispanaEuropeanaBaseDARTOATDGoogle Academic

Related links

Sherpa/RomeoDulcineaROAROpenDOARCreative CommonsORCID

RODIN está gestionado por el Área de Biblioteca, Archivo y Publicaciones de la Universidad de Cádiz

Contact informationSuggestionsUser Support